9 Mayıs 2020 Cumartesi

Kıskanılan insanlar... Anneler...





Sık sık dile getirdiğim bir üzüntüm vardır…
Hayatta bir gün herşey olabilirim ama anne olamam…
Bu beni üzer…
Çocukları çok severim... Ailemi de...
Yaşım 50’yi geçip emekli moduna da geçtikten sonra…
Yaşamımdaki sözde dostluklar giderek azaldı… Özü kaldı… Laf aramızda iyi oldu, kimin ne olduğu da daha iyi anlaşılıyor.. Neyse…
Bu arada ailemle, aile bireylerimle geçirdiğim zaman arttı. Hatta daha tercihim olmaya başladılar…
Ama geçmiş – bugün farketmeden yanımda, yakınımda tutmaya çalıştığım kişi hep annem olmuştur… Yakınımda olmalı ki huzurum yerinde olsun…
Ben anne olamadım… Çocuklar babalarını bu kadar sahiplenir mi bilemem ama…. Maalesef babalar bir yer hep tu kaka olabilirler…
Anne başkadır… Ve iyi ki vardır…
Anam geldi 80’ine… Neyse ki hala genç bir kız edasını koruyor…
Bazen nazı büyük…
‘Tatile gelmem, orada kalmam, beni hesaba katmayın…’
Anlamıyor ki onsuz bir şey yaptığımızda bir yanımız hep buruk kalıyor…
Kendimizce en yüksek seviyede bir aktivite yaptığımızda bile, sağolsun eşim, ‘Keşke Meriç anne de burada olsa’ deyiverir… Kabul etmeliyim ki benim aklıma gelmediği anlarda o der…
Çünkü o da bir anne…
Annelik gerçekten farklı bir duygu…
Benim küçüğüm, kızım… Alırım tüm gün gezdiririm, eğlendiririm. Sarılır, öper, büyüyen diliyle bana teşekkürler falan… Akşam olur, uyku gelir, beraberinde çocukların uyku aksiliği…
A aaa.. Bir anda hedef ben olurum! Anne ise en kıymetli…
‘Kim yatırsın seni?’
‘Annem’
Baba? Yallah….
Aslında bu duruma ‘anne mafyası’ da denilebilir…
Ama iyidir anneler. Eşleri benzerleri yoktur… Onlar kadar kimse sevilemez ve onlar kadar kimse gösterilen sevginin karşılığını veremez…
‘Benim annem..’ diye söze başlayanlara bakmayın…
Annelerin hepsi aynıdır… Aslında tek sevdikleri doğurdukları ve torunlarıdır…
Anlamakta tek zorlandıkları konu ise... Onlar yaş aldıkça bazı çocukların onlarsız bir şey yapmaktan mutlu olmadıkları…
Annelere sahip çıkalım… Anneler de yanımızdan ayrılmasın…
Hayatımdaki tüm anneler…
Hepiniz başkasınız…
Ve iyi ki varsınız…
Kıskanıldığınızı da bilin…
Başta annem… Sonra evimin annesi…
Ve tüm anneler…
Hepinizin günü kutlu olsun…

Hiç yorum yok: